Andbank és la primera entitat bancària en la qual els treballadors han pogut escollir als delegats de personal. Al llarg de dimarts van estar cridats a les urnes 352 persones, tot i que també es va habilitar el vot per dipòsit.
Segons dades de l'empresa, els comicis han comptat amb un 60% de participació, en la primera vegada que els treballadors de l'entitat bancària tenien l'oportunitat d'escollir els seus representants. Els electors han escollit quatre membres d'entre les cinc candidatures que es van presentar.
“La nostra feina és informar als companys dels seus drets i ser una veu única de comunicació”, ha explicat Raul Alonso, un dels candidats escollits aquest dimarts. Segons Alonso, la iniciativa va sortir del treballadors, ja que fins ara no comptaven amb un representant.
Els mercats respiren. El petroli baixa. Les borses recuperen part del terreny perdut. Els titulars ja no parlen d’una possible escalada militar entre els Estats Units i l’Iran. Torna una certa calma. Però ningú no s’enganya.