ANA, Agència de Notícies Andorrana
El diari econòmic d'Andorra i del Pirineu
El cartell de l'activitat que tindrà lloc dissabte.
El cartell de l'activitat que tindrà lloc dissabte. (Foto: )
Speaker's Corner

Desmentir els falsos mites sobre els cristalls incidint en el vessant científic

Alejandra Yannello ofereix els dies 26 i 27 de juny dos tallers per aprofundir en la cristaloteràpia

Andorra la Vella.- El cristall “no és bo o dolent en si mateix” sinó que els beneficis que ens pugui portar depèn “de la seva aplicació”. Així ho defensa la terapeuta i formadora en cristaloteràpia Alejandra Yannello, que els dies 26 i 27 de juny oferirà dos tallers per aprofundir en aquest disciplina.  Vol trencar falsos mites i creences, “potenciant les bases científiques i terapèutiques” al voltant de l’ús dels minerals, tot defugint la “mirada màgica, esotèrica” que creu que s’ha popularitzat. D’aquesta manera, vol combatre la gent que “busca alguna cosa sense explicacions, que busca una fórmula màgica” lluny del paradigma que ella defensa d’“empoderar” la persona perquè es pugui “transformar”. Creu que cal que es tingui en compte la base científica i que ve impulsada pel saber de civilitzacions antigues com l’egípcia o la índia.

D’aquesta manera, desmenteix certes creences com per exemple que persones d’un determinat signe de zodíac necessitin un mineral en concret. Aclareix que en determinats estats anímics no és bo que les persones facin servir cristalls negres i que tampoc és apropiat per als ulls aplicar quars. És a dir, que cal saber, segons la terapeuta, que certs minerals no ens convenen per qüestions anímiques o de salut i, per tant, cal defugir del vessant comercial que ha popularitzat l’ús de minerals sense una base científica.

Ella porta vint anys “treballant els minerals” i també formant persones per al seu ús. El que la va portar en endinsar-se en la cristaloteràpia va ser veure que “el cristall treballa hi creguis o no i el seu efecte es pot potenciar si aprens certs mecanismes”. I precisament el que vol a través dels dos tallers que oferirà al Roc Blanc és aprofundir en què les persones tinguin aquestes eines per desbloquejar la seva energia, perquè puguin programar els cristalls segons el propòsit que necessitin i puguin crear una protecció activa i conscient per trobar el benestar.

La proposta es planteja en tres moments, un primer en què les persones podran veure si se senten atretes per un determinat mineral, si els “ressona”. Un segon en què podran alliberar bloquejos i fer una recàrrega energètica i un tercer en què les persones, de manera individual, podran tenir un diagnòstic més aprofundit per poder fer una “transformació” partint del moment en què cada persona es trobi.

En la trobada de divendres 26, on hi ha 50 inscrits i ja no hi ha places, es farà una introducció on les persones podran endinsar-se, per exemple, en el fet de sentir l’energia dels vidres. L’endemà es planteja com un treball més aprofundit, en què es treballarà amb un grup més reduït i de manera més individual. Així, es faran exercicis amb cristalls per desbloquejar l'energia, potenciar la vibració i harmonitzar tots els camps de la persona: físic, energètic, mental, emocional i espiritual.