Andorra la Vella.- El departament de Mobilitat ha comptabilitzat l’entrada de 77.900 vehicles durant el pont que s'ha allargat entre l'11 i el 15 d'agost, un 10% superior a les previsions. En concret, 44.228 ho van fer per la frontera hispanoandorrana, mentre que 33.672 ho van fer per la frontera nord del Pas de la Casa.
La xifra d’entrada és un 25% superior a la registrada el pont del 15 d’agost de l’any passat, quan van accedir al Principat 62.178 vehicles, i s’iguala amb les xifres prepandèmia.
El balanç turístic, per tant, és satisfactori, segons ha valorat la ministra Conxita Marsol, que aquest dimecres ha exercit de portaveu del Govern en la roda de premsa posterior al consell de ministres.
El pont, ha explicat, s’ha desenvolupat sense incidents de rellevància, amb una afluència notable als eixos comercials i amb un índex d’ocupació hotelera que ha fregat el 90%. "Podem estar contents perquè Andorra continua sent un país turísticament atractiu", ha exposat.
Els mercats respiren. El petroli baixa. Les borses recuperen part del terreny perdut. Els titulars ja no parlen d’una possible escalada militar entre els Estats Units i l’Iran. Torna una certa calma. Però ningú no s’enganya.