Andorra la Vella.- Les importacions de béns durant el mes d’abril han sumat 120,74 milions d’euros, amb una variació positiva del 21,4% respecte al mes d’abril de l’any anterior. Sense el capítol d’energia, la variació percentual de les importacions és d’un +31,8%. Pel que fa a les exportacions de béns, han sumat 10,47 milions d’euros, amb una variació negatival del 2,3% respecte al mateix mes de l’any anterior.
Pel que fa a l’acumulat dels darrers dotze mesos, les importacions han tingut un valor de 1.401,03 milions d’euros, la qual cosa representa una variació positiva del 6,2% respecte a l’acumulat del període anterior.
Sense l’apartat d’energia, les importacions en valor representen un 5,7% més que al mateix període de l’any passat. Pel que fa a les exportacions, han tingut un valor de 105,66 milions d’euros, amb una disminució del 6,2%. Les dades han estat facilitades aquest dilluns pel departament d’Estadística del Govern.
Els mercats respiren. El petroli baixa. Les borses recuperen part del terreny perdut. Els titulars ja no parlen d’una possible escalada militar entre els Estats Units i l’Iran. Torna una certa calma. Però ningú no s’enganya.