Commerzbank i Deutsche Bank han descartar fusionar-se després de setmanes "d'intenses" negociacions. En un comunicat, Deutsche Bank ha indicat que han conversat en un ambient "constructiu i de respecte mutu" però han conclòs que la fusió no generaria "suficients beneficis per compensar els possibles riscos" de la reestructuració. "Sempre vam tenir clar que havíem d'estar convençuts que qualsevol fusió generaria més retorn i més sostenible pels nostres accionistes i per millorar la nostra aposta pels clients", ha afegit l'entitat. Des de Commerzbank han afegit que, arran d'un anàlisi "curós", han conclòs que "la fusió no interessaria ni als accionistes del banc ni a la resta d'actors".
Deutsche Bank i Commerzbank van anunciar el 18 de març que obrien oficialment negociacions per a una possible fusió, que hagués creat un súperbanc alemany. Ja llavors les dues entitats van indicar que no donaven per fet que l'operació es materialitzés. El BCE ja va mostrar recels a l'opció d'un gran gegant bancari alemany.
Els mercats respiren. El petroli baixa. Les borses recuperen part del terreny perdut. Els titulars ja no parlen d’una possible escalada militar entre els Estats Units i l’Iran. Torna una certa calma. Però ningú no s’enganya.