Les dades fetes públiques aquest dilluns pel departament d'Estadística mostren que la importació de carburants durant el mes de novembre ha estat de 15,37 milions de litres, fet que suposa una variació percentual positiva del +1,6% respecte al mes de novembre de l’any anterior. Aquest mes creix el fuel domèstic amb el 15,3% però baixen la resta de carburants: la gasolina sense plom amb un 7,1% i el gasoil de locomoció amb un 4,7%.
Durant els onze mesos d'enguany, la importació de carburants és de 159,80 milions de litres, amb un augment del 0,3% en contraposició al mateix període de l’any 2016. Pel que fa a les dades acumulades dels darrers dotze mesos, la importació de carburants ha estat de 178,29 milions de litres, el que suposa una variació positiva del 0,3% respecte als 177,79 milions de litres importats durant el període anterior.
Finalment, en relació a les dades ajustades, un cop eliminades les variacions causades pels efectes del calendari i del període de l'any, la importació de carburants presenta una tendència estable en el darrer mes, tot i que negativa, mantenint-se en un valor del 0,3%.
Aquesta setmana, Liberals ha carregat contra un model econòmic que —segons diuen ara— ha convertit Andorra en un aparador de nous rics i de cotxes d’alta gamma circulant amunt i avall. La crítica, legítima, no deixa de sorprendre: durant anys, el seu propi ministre Jordi Gallardo va defensar aquest model a Barcelona, Madrid i allà on fes falta, explicant les bondats fiscals i l’atractiu del país per captar residents d’alt poder adquisitiu.