Andorra la Vella.- La relació entre el cinema i la cocteleria ha estat sempre un reflex del glamur i l'elegància que caracteritza la gran pantalla. Pel·lícules icòniques han popularitzat begudes que s'han convertit en símbols de sofisticació, com el Martini de James Bond o el Manhattan de 'Casablanca'. Ara, Unnic, el centre d'oci integral d'Andorra, presenta la segona edició del curs de cocteleria amb l'objectiu d'explicar la preparació i tècnica per a l'elaboració d'alguns dels còctels més mítics de les pel·lícules i sèries de Hollywood.
Novament, el cocteler d'Unnic, Jesús Abia, serà l'encarregat de dirigir un taller pràctic que tindrà lloc aquest dijous a partir de les 20 hores. Segons explica, els assistents aprendran la història i elaboració de tres còctels diferents: el Martini clàssic, el Cosomopolitan i un còctel sorpresa lligat a una pel·lícula molt reconeguda. Com en la primera edició, el taller s'iniciarà amb un repàs per la història d'aquests tres combinats i més tard els participants hauran d'interactuar amb Abia per crear les seves pròpies begudes.
L'acollida de la proposta ha estat tot un èxit. De fet, les places van exhaurir-se poques hores després d'estar habilitades i al voltant del 40% de les persones que hi participen ho fan per segona vegada. En aquest cas, però, el nivell de dificultat pel que fa a la tècnica s'incrementa respecte de l'anterior edició.
Com és habitual, un cop finalitzada la sessió el cocteler d'Unnic entregarà un diploma a cadascun dels participants que certificarà els coneixements adquirits durant el taller pràctic. De cara al proper mes de febrer, i tenint en compte la bona rebuda, ja s'organitza un nou taller, en aquest cas sota la temàtica de Sant Valentí.
Andorra és un país que viu, en gran part, de l’economia. No només de les finances o del pes històric de la banca, sinó d’un teixit econòmic molt més ampli, viu i canviant: el comerç que dona vida als nostres carrers, el turisme que ens defineix internacionalment, els petits negocis que sostenen la quotidianitat i els emprenedors que arrisquen per innovar.