La subhasta, organitzada sota el títol Masterpieces of Asian Art from the Okada Museum of Art, va treure a subhasta 125 lots que incloïen bronzes rituals de finals de la dinastia Shang, porcellana imperial Qing, biombos japonesos i ceràmica coreana. Les expectatives eren altes i es van complir: tots els lots van ser adjudicats i la recaptació final va arribar als 688 milions de dòlars hongkonesos (uns 88 milions de dòlars americans).
Amb aquests resultats, Hong Kong reforça el seu paper com un dels mercats més dinàmics del col·leccionisme internacional, en un moment en què les grans capitals —Nova York, Londres o París— competeixen per captar inversió cultural i grans col·leccionistes. El bon ritme de vendes confirma la fortalesa del mercat de l’art asiàtic d’alta gamma.
La subhasta està marcada també per la situació del seu propietari, l’empresari japonès Kazuo Okada, fundador del museu que porta el seu nom. Okada afronta un litigi de 50 milions de dòlars arran del seu enfrontament amb el magnat dels casinos Steve Wynn. L’empresari es va negar a pagar els honoraris del seu bufet d’advocats, Bartlit Beck, que finalment va aconseguir que els tribunals li donessin la raó.
La necessitat de fer front a aquest conflicte judicial ha obligat Okada a vendre peces de gran valor, convertint una col·lecció museística en un actiu financer per liquidar compromisos legals.
Andorra és un país que viu, en gran part, de l’economia. No només de les finances o del pes històric de la banca, sinó d’un teixit econòmic molt més ampli, viu i canviant: el comerç que dona vida als nostres carrers, el turisme que ens defineix internacionalment, els petits negocis que sostenen la quotidianitat i els emprenedors que arrisquen per innovar.