Tot i la insistència d'algunes sectors per desenvolupar noves infraestructures que conectin millor el país per terra i aire, ni l'aeroport, ni l'hipotètica connexió ferroviària, ni tan sols l'ampliació de les vies d'entrada i sortida del Principat, serien una prioritat per als empresaris del país. Així ho revela el recent estudi que la Cambra de Comerç –en col·laboració amb el CRES– ha realitzat a 400 companyies andorranes de tots els àmbits econòmics.
L'informe pregunta a empresaris i treballadors per compte propi quin és el model de país i els principals reptes que ha d'afrontar Andorra en els propers anys. Un 63,5% creu que el més important és millorar l'oferta turística i comercial que té ara mateix el Principat, i un 64,8% considera que el principal repte és impulsar la diversificació econòmica i atraure inversió estrangera, una opinió, de fet, que en reiterades ocasions s'ha manifestat des de la patronal i el mateix Govern.
Només un 37,2% veu el desenvolupament d'infrastructures de comunicació alternatives a les actuals com un dels objectius que s'ha de cumplir en un futur. El mateix percentatge d'empresaris enquestats aposta per promoure activament la transformació digital al sector.
Andorra és un país que viu, en gran part, de l’economia. No només de les finances o del pes històric de la banca, sinó d’un teixit econòmic molt més ampli, viu i canviant: el comerç que dona vida als nostres carrers, el turisme que ens defineix internacionalment, els petits negocis que sostenen la quotidianitat i els emprenedors que arrisquen per innovar.