Andorra la Vella.- Fins a 158 fotografies havien rebut aquest diumenge al matí a la web especial www.andorracontraelcancer.com i també al número de WhatsApp 366 650 que Vall Banc i l’Associació Andorrana contra el Càncer (Assandca) han facilitat per fer possible la campanya d'enguany contra el càncer. "Fotografies caminant i corrent des de molts punts diferents d'Andorra però també n'hem rebut alguna des de la platja!", asseguren des de l'entitat financera, i esperen rebre "moltes més", abans que acabi el termini de participació a les 21.00h.
Tot i que la proximitat de la revetlla de Sant Joan feia témer als organitzadors una baixa participació, es mostren "satisfets" amb la versió digital de l’esdeveniment ‘Andorra contra el càncer’, que han hagut d'adoptar aquest 2020. El repte #KmsContraElCàncer, hashtag amb el qual s'han d'enviar les fotografies, s'ha desenvolupat des de dissabte i consisteix a realitzar quilòmetres caminant, corrent o en cadira de rodes, des de qualsevol lloc i enviar telemàticament la foto i els quilòmetres fets com a prova de la participació. Vall Banc, patrocinador de l’esdeveniment i col·laborador d’Assandca, en el marc del conveni de patrocini del programa d’activitat que l’associació desenvolupa durant l’any, donarà 5 € per a cada participació.
L’acció, un any més, té com a objectiu sensibilitzar la societat sobre la malaltia i donar visibilitat als problemes que afecten als malalts i les seves famílies. El director general de negoci de Vall Banc, Gerard Albà, va assegurar, durant la presentació de l'acte, que “tot i la situació sanitària complexa que no permet organitzar esdeveniments amb moltes persones, és molt lloable haver aconseguit crear una acció adaptada al moment i que permeti recaptar fons per ajudar i seguir lluitant contra la malaltia. El càncer no s’ha aturat i tampoc la COVID-19 ha aturat la necessitat de donar suport als malalts.”
Aquesta setmana, Liberals ha carregat contra un model econòmic que —segons diuen ara— ha convertit Andorra en un aparador de nous rics i de cotxes d’alta gamma circulant amunt i avall. La crítica, legítima, no deixa de sorprendre: durant anys, el seu propi ministre Jordi Gallardo va defensar aquest model a Barcelona, Madrid i allà on fes falta, explicant les bondats fiscals i l’atractiu del país per captar residents d’alt poder adquisitiu.